Vahepala: toorjuust või ricotta maasikatega

Kaalu kontrollimiseks on ülioluline hoida veresuhkru tase võimalikult stabiilsena ja süüa vähemalt 4 korda päevas, veelgi parem kui 5 korda. Põhitoidukordade vahele peaks jääma 2 vahepala, milleks sobivad hästi 1 keskmine puuvili (õun, pirn, apelsin, kiivi) ja 5-10 pähklit. Kui puuviljast ning pähklitest isu täis saab, on praegusel ajal hea võimalus kasutada värskeid marju, mida täita toorjuustu või maitsestamata ricotta kohupiimapastaga.

Toorjuust ja ricotta täidavad antud retseptis veresuhkru stabiliseerija rolli, kuna piimatoodetes sisalduvad rasvad aitavad tasakaalustada maasikates sisalduvaid naturaalseid suhkruid ja hoida veresuhkrut stabiilsena. Toorjuust või ricotta koos puuviljade või marjadega annab ideaalse kombinatsiooni kaalulangetamisperioodi vahepalaks. Tähele tasub aga panna et koguseid on vaja täpselt kontrollida, et päevane energiakogus ei saaks ületatud.

Ricottas on võrreldes toorjuustuga tähelepanuväärseim piimavalgu sisaldus – kuni 20%, millest omakorda 95% moodustavad kõrge bioloogilise väärtusega ja inimese organismi poolt hästi omastatavad vadakuvalgud (β-laktoglobuliin, α-laktalbubiin, seerumialbumiin). Ricotta on madalama happesusega kui tavaline kohupiim ning temas sisalduvad vadakuvalgud stimuleerivad sportlastel lihaste verevoolu ning paraneb lihaste toitainete omastamine ning südame tervis.

Nii maasikad kui ka palmisuhkur on madala glükeemilise koormusega, mis tähendab, et toiduaines sisalduv suhkur imendub verre stabiilselt pikema aja jooksul. Palmisuhkur on rafineerimata orgaaniline magusaine, mida saadakse kookospalmipuu õite nektarist. Kookospalmi suhkru peamine koostisosa on sahharoos (70–79%), millele järgnevad glükoos ja fruktoos (mõlemad 3–9%). Palmisuhkur sisaldab  ka vitamiine (C, ja B-rühma), mineraalaineid (kaaliumi, magneesiumi, tsinki, rauda). Palmisuhkur on madala glükeemilise koormusega. Madala sulamistemperatuuri ja väga kõrge põlemistemperatuuri tõttu sobib palmisuhkur kasutamiseks ka küpsetamisel. Samuti sobib see hästi ka kalatoitude soolase maitse tasakaalustamiseks ja  leiab kasutust vokiroogades. Palmisuhkur ei lahustu täielikult, mistõttu külmades jookides (näiteks smuutides) võib jääda osa suhkrust segunemata. Palmisuhkrut asendatakse tavalise suhkruga suhtes 1:1.

täidetudmaasikad_web5
Toorjuust või ricotta maasikatega (kahele)

  • 300 g värskeid maasikaid
  • 140 g maitsestamata toorjuustu või ricotta kohupiimapastat
  • 1 sl palmisuhkrut

Valmimisaeg 5 minutit.

Juhised:

Lõika maasikad tipust neljaks. Vahusta toasoe toorjuust või ricotta kohupiimapasta palmisuhkruga kreemjaks ning täida maasikad, kasutades toidupritsi või kilekotti, mille nurk on ära lõigatud. Serveeri koheselt.

Kommentaarid

Kristel Vokk

Kristel on toitumisnõustaja, kes peab toidublogi nimega „Toidujutud”. Ta peab lugu kvaliteetsest toorainest ja leiab, et tervislikult saab toituda igaüks, kes vähegi soovib. „Tervislik toitumine” ei ole lihtsalt moetermin; selle asemel võiks olla hoopis „teadlik toitumine” ja see peaks huvi pakkuma igaühele, kes soovib elada kauem ilusa, noore ja tervena.

Loe lisaks...