Tervislik suitsukanasalat karulauguga

Karulauk on üks esimesi kevadisi kodumaised taimi, mis turgutab keha ja elavdab maitsemeeli. Küüslaugumekiga noored lehed sobivad nii pestoks kui ka salati sisse.

Täisväärtuslik toit peaks meile pakkuma piisavalt vitamiine ja mineraalaineid, mis tagavad hea tervise ja enesetunde. Lisaks ohtrale C-vitamiinile sisaldab suitsukanasalat ahjupaprika ja karulauguga arvestatava koguse magneesiumit, kaaliumit ja väävlit.

Magneesium on vajalik süsivesikute, rasvade ja aminohapete normaalseks ainevahetuseks. Piisav kogus kaaliumi tagab happe-aluse tasakaalu veres. Väävlit vajab organism aga valkude ja ensüümide toimimiseks ning luude jaoks.

suitsukanasalat_pikutiSuitsukanasalat (kahele)

  • suur peotäis karulauku
  • ca 15 kirsstomatit
  • 2 avokaadot
  • ca 200 g suitsukana (kintsuliha, nahk eemaldatud)
  • 2 ahjus röstitud paprikat
  • meresoola
  • värskelt purustatud musta pipart
  • oliiviõli
  • palsamiäädikat

Valmimisaeg 45+10 minutit

Juhised:

Esmalt valmista ahjus röstitud paprika. Selle võib teha valmis ka eelmisel päeval (säilib õliga kaetult jahedas kohas mitu päeva). Lõika paprikad kolmeks tükiks, eemalda saba ja seemned ning aseta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile lõikepind allapoole. Küpseta paprikaid 200-kraadises ahjus ca 40 minutit, kuni paprika nahk hakkab pealt pruunistuma. Võta plaat ahjust välja ning aseta paprikate peale foolium – see aitab paprika nahka kergemini kätte saada. Kui paprikad on käesoojad, eemalda neilt nahk. Lisa paprikad kohe salatile või säilita suletud purgis kergelt oliiviõliga kaetuna (võib lisada ka soola ja pipart).

Salati jaoks haki karulaugulehed, lõika kirsstomatid, olenevalt suurusest, pooleks või neljaks. Eemalda avokaadolt koor ja kivi ning viiluta viljaliha. Suitsukanalt on soovitatav eemaldada nahk, et mitte tarbida üleliigset rasva. Lõika kana kintsuliha viiludeks. Lõika ka ahjupaprika suupärasteks tükkideks. Tõsta kõik salatikomponendid kaussi, puista peale soola, jahvata pipart ning nirista veidi oliiviõli ja tilk palsamiäädikat. Sega salat läbi ning tõsta serveerimiseks puhtasse kaussi või taldrikule.

Kommentaarid

Aet Trisberg

Aet on tervislike eluviiside austaja, kes kohendab ka kõige patusemad retseptid tervislikuks. Ta hindab kvaliteetset ja ökoloogiliselt puhast toorainet, mis on maitsva ja täisväärtusliku toidu valmistamise aluseks. Aet kirjutab toidublogi „Aet köögis” ning õpib magistriõppes ajakirjandust ja kommunikatsiooni.

Loe lisaks...